söndag, februari 15, 2009

Resorb? Nej, jag har svaret!

Jag har en ny teori.
Jag vet inte hur många ggr jag har vart på efterfest, slocknat där, och vaknat dagen efter och känt mig som en påse bajs som blivit överkörd, backad över och sen överkörd igen, och sen backad över, överkörd, backad, körd, ba...Ja, du ser ju vart detta leder.
Men dom gångerna jag har, öööh.. ägnat mig åt fysisk aktivitet har jag mått betydligt bättre dagen efter.
Överkörd en gång på sin höjd liksom.
Tankegången lyder: om man ägnar sig åt, öööh....fysisk akivitet natten då man vart ute så förbränner man alkoholen mycket snabbare, nyktrar till snabbare och blir mindre bakfull.
Så hör ropen skalla: Ligg om du vill slippa bakfyllan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oDet är faktiskt omöjligt att påverka eller påskynda förbränningen av alkohol (det vet alla som har pluggat till körkort) Men tack för påminnelsen om att du använder frasen "Ööhh" ofta..

Nazanin sa...

ööööh....jag vet inte om du kanske missade den lättsamma tonen? Men tack för att du (okända beundrare) undervisar och gör dina medmänniskor till bättre och visare personer.
Ööh..