torsdag, februari 12, 2009

Tänkaren

Idag har jag tänkt på jätte mycket konstigt.
Tex att man alltid borde täcka halva ansiktet. Eller..Ok, det var typ 378,5 minusgrader förut, så jag drog upp min halsduk så bara ögonen kikade fram. Så gick jag där med nazpoden i öronen och mimade med årets inlevelse och lekte rock star - det var ju ingen som såg!
Sen halkade jag och ramlade nästan, och kunde flina bäst fan jag ville under min mask utan att få en massa konstiga blickar - det var det ju ingen som såg!


Eller hur sjukt det är att rökare (jag tänkte först skriva folk som röker, sen ändrade jag mig till rökare och skulle radera så råkade det bli förökare istället. Det tyckte jag var kul. Ha. Ha.) faktiskt sitter ute i 378.5 minus när dom fikar istället för att sitta inne på det mysiga cafét och skratta åt alla huttrande idioter som blänger på dom utanför. Stoppa in en snus förfan.
Här var det väl inte min tanke som var så konstig egentligen, utan rökarna.

Eller att när jag satt på tunnelbanan var lite facinerad av tanken på att tanten som gick på gångstigen lite längre ner, med sin fula lilla miniryggsäck från -97, inte hade en aning om att jag tittade på henne. Och dömde hennes usla smak. Och nu faktiskt förärar ett par rader i min blogg i hennes namn. Hon vet inte ens att jag existerar. Det är koolt.

Eller att det är konstigt att man blir generad när man tror man är ensam nånstans, står och sjunger högt, och någon plötsligt kommer in. Harkel, harkel, HEJ men är duu häääär! Det är jättekonstigt. Eller är det bara jag?

Eller att när någon säger uuuuh vad äckligt det luktar, känn! att man faktiskt börjar sniffa efter det äckliga. Det var konstigt nummer ett på den här punkten. Konstigt nummer två är att om man inte känner det äckliga så fortsätter man sniffa tills man känner. Konstigt nummer tre, som egentligen är konstigt nummer ett, är att ens kompis faktiskt vill att man ska känna efter.

Det var ett urval. Det kommer nog dyka upp fler konstiga tankar snart igen.

Inga kommentarer: