lördag, december 06, 2008

Error.

Jag är trött, arg, ledsen, irriterad och helt slut.
Jag har ont i fötterna knävecken och magen.
Och jag är helt slut.
Jag ville ju bara hem och sova.
Gick av tunnelbanan i Oslo city efter jobbet för att ta mig ett varv, och tänkte kolla med Sara om hon var där så jag kunde ta nyckeln om ingen var hemma, men jag var själv bara där i 10 min så jag bestämde mig för att låta bli.
Tar tricken hem för jag orkar verkligen inte att gå. Jag vill bara hem till min madrass.
Trycker in porttelefonen en gång. Två gånger. Tre gånger. Jag inser att ingen är hemma, och sjunker ner på marken och börjar gråta. Ser då ett sms jag fått från Malin när jag fortfarande var i stan om att Sara är där, och att hon själv är på jobbet. Båda har nycklar.
Folk klättrar över mig, in, men jag har ändå ingen nyckel till dörren så jag sitter kvar ute i kylan.
Jag inser till slut att det inte hjälper att sitta där och gråta, så jag reser mig upp och börjar lunka mot Malins jobb. Gråtandes.
Jag har ont. Jag är trött. Jag orkar inte mer.
Det står en kvinna och tar kort på sina vänner. Jag måste ta 10 steg till vänster för att komma förbi utan att störa, hänynsfulla tönt.
Funderar på att ge henne en knuff när jag går bakom henne, men jag låter bli.
Nästa gång knuffar jag kärringjäveln.

Nu ska jag sova.

3 kommentarer:

Anonym sa...

lilla stackars Nazanin - de där stunderna är inte roliga, då vill man bara bli (lagomt) omhändertagen... hoppas det känns bättre när du vaknar igen. kramar/Åsa

Träning ger färdighet sa...

Älskling, vad skönt det känns att du är här hos mig ikväll och mår bra :)reable

Anonym sa...

Älskade underbara!!
All kärlek till dig...