måndag, december 22, 2008

It's a mans world

Varje vardag tar jag bussen till jobbet kl 06.30.
En tanke som har slagit mig är att säkert 90% av mina medresenärer är män, pojkar, gutter, grabbar.
Konstigt.
En sjukt ointressant observation inser jag nu när jag faktiskt sitter och delar med mig, så du borde sluta läsa för att markera din ståndpunkt.
Iallafall så gick min tankegång såhär: det är väl mycket bygg och elektronikjobb(?) som ska göras tidigt på morgonen och dom yrkena har en manlig överrepresentation, och 1+1=2, så därför är det flest män som färdas då. ? .
Shit, skriver jag fortfarande? Läser du fortfarande??!
Ska vi sätta punkt där?
Ja?
Ok.
.

1 kommentar:

Träning ger färdighet sa...

Va fan det är ju världens guldgruva! Det är ju här du ska ta chansen och klä upp dig, suga in kinderna och ha visitkortet redo! Tar du med en till mig? pections