fredag, november 14, 2008

Att tänka i blogg.

Många mornar har jag vaknat och tänkt i blogg. "Den här rubriken skulle jag haft om jag hade en blogg" "Det här skulle jag skriva om"
Sen formulerar jag blogginlägg i mitt huvud. Hela krönikor.
Sen inser jag idiotin i att tänka i blogg.
Min tankeverksamhet sträcker sig inte längre än så, jag överväger inte ens att starta en blogg.
Jag nöjer mig med att tänka i blogg.

Någonstans på vägen känner jag däremot att jag kanske skulle dela med mig till dom som är intresserade av vad som försigår i mitt huvud. Men det finns ett problem - det är liksom så mycket som snurrar omkring i mig, helt utan rim och reson. Hur ska ja knyta ihop alla trådar och få det till en sammanhängande text? Jobbigt.
Jag skiter i det.

Dom senaste dagarna har jag dock varit så underhållen av mig själv, mina tankar och mitt beteende (Självgod? JAG?) att jag tyckte det var dags att välkomna folk in i mitt huvud. Ett litet studiebesök som vid mersmak kanske leder till en praktikplats, och sedan fast anställning?

Så nu ska jag försöka knyta ihop alla trådar som hänger löst.
"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre." - Nalle Puh


Min goda vän Malin säger ibland till mig: "Nazo-ho, du tänker alltid steget längre. Du analyserar så mycket. Jag tänker inte längre än det jag ser"
Jag vet inte riktigt vad sluttanken med kommande citat är, men det var så välformulerat så jag bara måste dela med mig!
"Du tänker utanför boxen. Men jag har en riktigt riktigt stor box, så jag behöver inte tänka utanför den" - Malin F

Great minds think alike...?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag hittat dig här med Nazanin - och det är som vanligt en fröjd (med många fniss) att läsa det du skriver... Ska förresten be Malin förklara det där med boxen för mig någon gång - undrar om min är stor eller liten?
(ps hälsa Malin att jag vill ha lite uppdaterad info om läget) kram på dig/Åsa