lördag, november 15, 2008

Må ikke tildekkes

Jag vill be alla mina en läsare om ursäkt för att jag har försummat dig idag.
Men jag har en jättebra ursäkt, det har jag. Jag har legat medvetslös fram till för ungefär en timme sen. Det var INTE självförvållat. Det var INTE för att jag drack massa alkoholhaltiga drycker igår. Och det var INTE för att jag var bakfull.
Det var mitt personsbästa, jag förväntade mig nästan applåder och jubel när jag tog ett steg ner och två steg upp i trappen från loftet.
Men nu börjar jag åter känna mig som en människa. En halv människa, men icke desto mindre som en människa.
Nere i vardagsrummet sitter alla med varsin flaska i hand och väntar på att jag ska ansluta till gemenskapen.
Nog ska jag ansluta alltid, men utan flaskan. Uäk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Självklart så sitter jag MED en öl i handen!!!!