torsdag, november 13, 2008

Bättre med en laddare i handen än 10 i väskan?

Jag har precis spenderat dom senaste sju minuterna (ja, det är mer eller mindre en evighet för att göra följande) på att scanna igenom hela min resväska på jakt efter min mobilladdare. En procedur som har upprepat sig tre gånger idag- först letade jag efter mina leggings som jag redan hade tumlat förbi ett par ggr i jakt på ett par strumpor.
När jag väl hittar dom och tar på mig dom inser jag att benlängden är till för någon som är ca två äpplen hög, och såvida jag inte vill ha frostbites och kapa av benen inom den närmaste framtiden så bör jag köpa nya. Vilket för mig till ett annat problem. Men det tar vi nästa gång.
Hur som helst, benen är nu täckta (delvis) och jag måste hitta nåt att skyla min överkropp med. Jag vet, jag tar den där t-shirten jag nonchalant slängde omkring när jag letade efter strumpor och leggings förut. VERKLIGEN? Ytteligare några minuter tillägnat detta sökande, men denna gång förgäves. JAG GER UPP! Hur mycket tid orkar en kvinna lägga på att leta?
Jag behöll mitt sovlinne på mig, svalde skammen, och gick ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

h0pp4z v1 bl1r d3 först4 4tt k0mm3nt3r4 1 d1n fin4 bl0gg1zz.*h1h1h1* puzZ4r, L1n4 & M4L1n, y0h h0m3görLz wh0 l0v3z y0u t0 d34th!

Nazanin sa...

damp damp damp damp. fjortisar må icke äga tillträde.
fast ja gillar er ändå :)