onsdag, november 26, 2008

ÖnzzZZzZZkningar (klämkäckt va?!)

Ibland önskar jag att jag var liten igen. Eller, jag önskar det ganska ofta, med tanke på hur sorglös tillvaron var, man blev omhändertagen och tyckte att det värsta som kunde hända var om man missade början av Bolibompa.

Jag satt i soffan förut med "familjen" och kollade på tv och kände att jag började bli lite trött.
Då fick jag en brinnande önskan om att få vara 7 igen och somna med huvudet i mammas knä samtidigt som hon smekte mitt hår.
Nästa gång jag skulle vakna till var när jag hängde livlös om hennes hals, lyft ur soffan för att bäras till min säng med Kai & Karo överkast.
Sen var det bara kvar att bli nedbäddad, få en puss och ett glas vatten.

Fan, nu saknar jag inte bara att vara liten igen, nu saknar jag mamma också!


(Don't get me wrong, hon lever fortfarande, men jag har inte tillgång till henne som förr!)

Inga kommentarer: