måndag, januari 19, 2009

Hur gör djur?

Jag har en förmåga att jämföra människor med djur. Utseendemässigt. Är det en förolämpning? Är det en komplimang? Vem vet!?
Nu har inte alla människor denna djurlika karaktären, utan detta är endast få förunnat. Eller drabbat. Som sagt jag har inte riktigt bestämt mig om det är bra eller dåligt att liknas vid ett djur. Det är ju onekligen intressant att se ut som ett djur.
Ta herr Bon Jovi till exempel. Vilket djur ser karln ut som?
Jag ger dig en sekund till eftertanke.



Jo, han ser ut som *trumvirvel* ett lejon! Har jag rätt eller har jag rätt!
Sen har vi Carina Berg. Jag tycker hon litegrann ser ut som en myrslok. Eller bara rätt och slätt en myra. Jag vet inte riktigt vad jag baserar denna iaktagelse på, men hon ger en myr-isch känsla.
Sen har vi ju Calle Schulman. Häst. Need i say more?
Beyoncé. Hon må vara en fager kvinna, men konstigt nog tycker jag att hon påminner om en groda. Kan tyckas märkligt, för grodor är inte det minsta fagra. Men man kan ju tycka att en person är en snygg eller en ful variant av en annan person, så jag får ge mig själv ett frikort på den åsikten känner jag.
På högstadiet fann en person som påminde om en kackerlacka. Definitivt inte en komplimang.

Ja, du ser ju tankegången. Tyckte det var lite kul.
Hej då.

Inga kommentarer: